Kétoldalas képeknek azt nevezzük, ahol a rajzok nem elégszenek meg egy oldallal, hanem pofátlanul átfolynak a túlsó lapra is. Ha nagyon jó minőségű szkenjeid vannak, simán összeillesztheted a két fél képet, hogy egyetlen folytatólagos képnek tűnjön. Ha a szken gyengébb, általában egy vékony fehér vonallal el szokás választani őket, de egy képként elmenteni. Így az agyunk „kitölti” a hiányzó részt, ezért nem feltűnő a hiánya. A következő képen megmutatom, hogy is kell elbánni a kétoldalasokkal:
Először is ajánlom, hogy szintezd az egész képet, de ne foglalkozz a lapszéli árnyékkal!
Nyomj egy CTRL+A kombinációt, amivel kijelölöd az egész képet!
A menüben Edit>Copy, majd File>New. Ha a „New” ablak Preset rovatában a Clipboard van kiválasztva, most egy ugyanakkora hófehér lapot kaptál, mint az eredeti kép. Ez lesz az új munkánk alapja, mentsük el mondjuk „Alap” néven (én legalábbis így fogok hivatkozni rá)!
Most térjünk vissza az eredeti képünkhöz! A Selection Toollal keretezd be a kép egyik oldalát, és mentsd el egy új PSD dokumentumként (Selecttel kijelölöd, majd a menüben Edit>Copy, File>New, Edit>Paste, végül File>Save as…)! Ezután végezd el ugyanezt a másik oldalával is! Ellenőrizd, hogy el kell-e forgatni őket- ha igen, tedd meg most! Ha készen vagy, nyisd meg az „Alap” nevű PSD dokumentumot, amit az előbb csináltál! Másold rá a bal és jobb oldali képet az Alapra, ugyanúgy, mint az előbb (CTRL+A, Edit>Copy, válts át az „Alap” file-ra, és Edit>Paste)! A két fél képet összeillesztve (Move Tool) ugyanúgy fog kinézni a végeredmény, mint az eredeti- de van egy nagy különbség! Emlékszel még, mit mondtam a rétegekről? Hogy egymástól függetlenül lehet őket módosítani! Ez volt az értelme ennek a sok bütykölésnek. Amint láthatod, a Layers palettán külön meg is jelent a két félkép.
Ezután elintézzük a lapszéli árnyékot. Mivel a lapok külön rétegen vannak, nem kell tőle tartanunk, hogy a másik oldalt elrontjuk a szintezéssel. Tüntesd el a lapszéli árnyékokat, ahogy szoktuk, a quickmask módszerrel. Ajánlom, hogy ha készen vagy az egyik oldallal, mentsd el a PSD-t, zárd be, és nyisd meg újra, mert a quickmask gyakran bekavar a másik oldalnak is! Addig ügyeskedj a szintezéssel, amíg a mindkét oldalon előforduló színek, részletek nagyjából egyforma színűek nem lesznek- láthatod, hogy mennyit sötétítettem a jobb oldali lap bal szélén!
Ha nem akarod összeilleszteni a két oldalt egy képpé, egy fehér csíkot kell középre készítened. A Selection Toollal rajzolj egy vékony, függőleges téglalapot a kép közepére, ahol a két lap találkozik! Ezután vágd ki az Edit>Cut (CTRL+X) paranccsal! Hogy jobban nézzen ki, egy fekete keret sem árt neki. Kattints a Layers palettán az egyik félképre! A menüből válaszd ki az Edit>Stroke… pontot, a vonal vastagságát (Width) ízlés szerint állítsd 1-3 pixelre, és OK. Most válts át a másik félkép rétegre, és ismételd meg ugyanezt! Ezután újraméretezed a képet, és nekikezdhetsz a betűk beírásának (lásd ott)!
Viszont ez a szken eléggé jó ahhoz, hogy egyesítsük a két félképet. Ehhez muszáj klónoznod/újrarajzolnod a hiányzó részeket (amiket a lustábbak eltakarnak egy fehér sávval, ugyebár). Javaslom, hogy még a klónozás előtt egyesítsd a két félképet, így megkönnyíted a munkádat. Ha passzol a két oldal (muszáj neki, ha mindent jól csináltál), kattints a Layers palettán a rétegre, és a CTRL+E billentyűkombinációval egyesítsd a réteget a háttérrel (jelen esetben mindkét félképpel végre kell ezt hajtanod). Ha szükséges, vágd és méretezd újra. Általában egy szimpla oldal kétszeresét szokás megadni szélességként.
Nyugi- tudom, hogy még nem vagy profi klónozó, de a komolyabb technikákat el fogom magyarázni a Szöveg Beírása fejezetben. Gyakorold az eddig tanultakat, amíg biztos nem vagy a technikáidban, utána továbbléphetünk!