2011. április 26., kedd

15. Effektek

Effektnek, vagy SFX-nek nevezzük a képregényekben megjelenő, hangeffekteket jelképező feliratokat: „BANG!”, „Reccs!”, „Nyikorr…”, „Markol”, stb. Általában az SFX-ek okozzák a legtöbb gondot egy szerkesztőnek, mivel eltakarják a kép nagy részét. Mindenkinek a saját belátására van bízva, hogy meghagyja-e az eredeti (japán) SFX-et, teljesen lecseréli-e az összeset, vagy meghagyja a nagy méretűeket, és csak a kicsiket javítja ki.
Mivel feltételezhetően már tudod, hogyan kell klónozni és újrarajzolni, ezért térjünk át az SFX-ekre! Erre a célra legalkalmasabbak az extrém formájú, harsány, vaskos betűtípusok. A legkönnyebb dolgunk a kis méretű SFX-ekkel van, ezeknél általában elegendő egy kis kontúrozás (stroke), vagy szöveghajlítás (warp). Íme egy pár példa:

A „TAP”- nál egyszerűen csak elforgattam a szöveget- az esztétika miatt mindenképpen forgasd el az SFX-eket!

A „HA!”-nál próbáltam minél jobban megközelíteni az eredeti képet. Fehér szöveg, fekete kontúr. A kontúrozáshoz jobb gombbal kattints a Layers palettán a kiválasztott rétegre, és válaszd a „Blending Options…”-t! Pipáld ki a „Stroke” négyzetet, és válaszd ki az alkalmas színt+méretet! Az ideális kontúrvastagság 2-3 pixel.

Az utolsó példán megmutatom, hogyan lehet kombinálni több kontúrt egyetlen feliraton.

A Photoshop alapvetően nem támogatja ezt, de egy kis trükkel becsaphatjuk. Először is begépeltem a „Creak” feliratot, elforgattam, és meghajlítottam (warp text). Ezután megdupláztam a réteget (jobb klikk a palettán, és Duplicate Layer, vagy a menüsorban Layer-> Duplicate Layer), így egy pontos másolatot kaptam róla. A felső réteghez adtam egy 1 pixeles fekete kontúrt, az alatta levőhöz pedig egy 3 pixeles fehéret- így a fehér kilóg a fekete alól, és többszörös kontúr hatását kelti. A psd példafájlt letöltheted innen:

PÉLDAFÁJL LETÖLTÉSE




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése