2010. december 12., vasárnap

07. Klónozás


Klónozás
A klónozás az a pont, ami a sírba kergetheti a szerkesztőket, mivel nagyon nehéz és időigényes munka. És ha nem jól sikerül… az csúnya látvány tud lenni.
Először is lássuk a klónozás legalapvetőbb felhasználási módját: a lapszéli árnyék kivilágosított/besötétített területeinek kijavítását! Ehhez a Clone Tool-t kell használnod- mindenekelőtt győződj meg róla, hogy a fejlécben levő Aligned (viszonyítás) rubrika NINCS kipipálva!

Ezen a képen ki kellett világosítanom a lapszéli árnyékot. Látod, hogy mennyivel halványabb az árnyékolás a kép széle felé?


De mi is az a klónozás? Nos, kijelölsz egy területet, és annak a pontos mását átkopírozod a kép egy másik pontjára. Válaszd ki a Clone Tool-t, majd egy ecsetméretet, és mintaként szolgáló területen tartsd nyomva az ALT gombot, majd az egér bal gombját! Ezzel a gép memóriájába került a Clone Tool ecsetje által lefedett terület. Ezután kattints rá arra a pontra, ahol el szeretnéd helyezni a képrészletet- ha nyomva tartod a gombot, folyamatosan „befestheted” a területet a vételezett mintával. Mivel ezt elég nehéz lenne pontról pontra lefényképezni, készítettem egy magyarázó ábrát:


A kék ponton nyomtam egy ALT+kattintást, mivel ez egy teljesen összefüggő és megvilágítatlan terület- pontosan ilyenre van szükségünk a kifakított lapszéli árnyék helyén! Ezután rákattintottam az első piros pont helyére, és felfelé húztam az egeret, majd megismételtem ezt a másik két piros pont helyén is (lásd a második ábrát). A sötétebb résztől felfelé haladva, újra és újra megismételtem ezt a folyamatot, mindig kijelölve egy új forráspontot, amiről mintát vehetek. Megjegyzés: MELEGEN ajánlott erősen bezoomolni (Zoom Tool  vagy  CTRL plusz numerikus +), miközben a klónozást végzed! A végső eredmény valami ilyesmi lett:

Gyakorold a klónozást, és addig ne is lépj tovább, amíg biztos nem vagy benne, hogy érted a működését!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése